Algemene Voorwaarden en Privacy verklaring

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities
Opdrachtnemer: Huize Admiraal.
Opdrachtgever: degene die opdrachtnemer opdracht geeft om;

  • Huisdierenverzorger of oppas aan huis: zijn of haar huisdier(en) gedeeltelijk of geheel zijn aan huis te laten verzorgen door de Opdrachtnemer;
  • Kattengedragstherapeut en kattencoach : een gedragstherapeutische behandeling in te laten stellen, choaching wenst en/of diensten afneemt van de Opdrachtnemer met betrekking tot het gedrag en het houden van katten;
  • Fotograaf of cursus / workshop leidster: foto’s te laten maken van zichzelf en/of zijn of haar huisdier(en) en/of een cursus of workshop wilt volgen door de Opdrachtnemer.

Artikel 2 – Algemeen

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  2. Aanvullende en/of afwijkende voorwaarden gelden alleen tussen partijen indien Huize Admiraal schriftelijk met deze aanvullende en/of afwijkende voorwaarden heeft ingestemd.
  3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mocht worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
  4. Opdrachtgever behoudt zich te allen tijde het recht voor om opdrachten zonder opgaaf van reden te weigeren of om een opdracht te annuleren.
  5. Opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht voor de algemene voorwaarden en de tarieven te wijzigen.

Artikel 3 – Gezondheid en verzorging

  1. Bij huisdierenverzorging of huisdierenoppas aanhuis dient de Opdrachtgever zorg te dragen voor aanwezigheid van voldoende voedsel, bodembedekking of kattenbakvulling en eventuele medicijnen voor de periode van verzorging door Opdrachtnemer. Indien dit aangekocht moet worden, bepaald de Opdrachtnemer welke merken er gebruikt worden.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor besmetting met vlooien of wormen.
  3. De Opdrachtnemer zal bij constatering van ziekte en/of kwalen van het huisdier altijd eerst proberen contact opnemen met de eigenaar van het dier of de contactpersoon. Indien er geen contact mogelijk is met de eigenaar of de contactpersoon dan mag de opdrachtnemer alsnog een dierenarts consulteren als wachten schadelijk is voor de welzijn van het dier. De hierbij gemaakte kosten komen voor rekening van de eigenaar. In geval van sterfte zal de opdrachtnemer altijd eerst contact opnemen met de eigenaar.
  4. De Opdrachtnemer kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor ziekte, kwalen, weglopen of ongelukjes.
  5. De kattenbak, konijnenhok, vogelkooi, vissenkom of elk ander onderkomen dient schoon te zijn bij aanvang van de verzorgperiode.
  6. De opdrachtnemer kan nimmer de tijden van de bezoeken garanderen en kan hier niet verantwoordelijk worden gehouden.

Artikel 4 – Rechten en plichten

  1. Opdrachtnemer zal de overeengekomen werkzaamheden en diensten naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.
  2. Opdrachtgever verplicht zich ervoor te zorgen dat Opdrachtnemer toegang heeft tot de plaats waar het te verzorgen huisdier, waarvoor de overeenkomst is afgesloten, zich bevindt.
  3. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan de opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt.
  4. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.
  5. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van de Opdrachtnemer.
  6. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan de Opdrachtnemer een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren.

Artikel 5Opschorting, ontbinding, opzeggen overeenkomst

  1. De Opdrachtgever – bij het afzeggen van een mondelinge/schriftelijke vastgelegde verzorgperiode – geen annuleringskosten verschuldigd indien de annulering 14 dagen of meer voor de betreffende periode is gemeld bij Opdrachtnemer. Uitgezonderd gevallen van aantoonbare overmacht zoals bij ongevallen, sterfte, rampen en calamiteiten.
  2. Indien Opdrachtnemer tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.
  3. Indien de Opdrachtgever zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is Opdrachtnemer gerechtigd de overeenkomst terstond en met direct ingang te ontbinden.

Artikel 6Betaling en incassokosten

  1. Betaling dient steeds te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum en in elk geval vooraf aan de gemaakte afspraak. Bij langdurige contracten voor dierenverzorging aan huis dient de maandelijkse betaling voldaan te zijn vooraf aan de verzorgperiode. Indien de opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim.
  2. De Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan Opdrachtnemer verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.
  3. Indien de Opdrachtgever in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de Opdrachtgever.

Artikel 7Aansprakelijkheid

  1. Eigenaar van de huisdieren is volgens de Nederlandse wet aansprakelijk voor de materiële en immateriële schade die zijn/haar huisdier(en) toebrengt/toebrengen aan anderen of aan de eigendommen van anderen.
  2. De Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook.
  3. Indien de Opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor zijn enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans tot dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  4. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.
  5. Opdrachtnemer voert de overeengekomen taken zo goed als mogelijk is uit. De Opdrachtnemer kan derhalve niet aansprakelijk worden gesteld voor ziekten, verwondingen, vermissing of overlijden van de huisdieren.

Artikel 8Vrijwaring

  1. De Opdrachtgever vrijwaart de Opdrachtnemer voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomt schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan Opdrachtnemer toerekenbaar is. Indien Opdrachtnemer uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Opdrachtgever gehouden Opdrachtnemer zowel buiten als in recht bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de Opdrachtgever in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Opdrachtnemer, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijnde van Opdrachtnemer en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Opdrachtgever.

Artikel 9Geschillen

  1. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zicht tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
  2. Op de opdrachtovereenkomst en deze algemene voorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.

Privacy verklaring

Huize Admiraal, gevestigd aan Haagwindelaan 6 1474 RA Oosthuizen, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Contactgegevens:
https://www.huizeadmiraal.nl
Haagwindelaan 6 1474 RA Oosthuizen +31652420511
Carin Admiraal is de Functionaris Gegevensbescherming van Huize Admiraal zij is te bereiken via carin.admiraal@huizeadmiraal.nl

Persoonsgegevens die wij verwerken
Huize Admiraal verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.

Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
– Voor- en achternaam
– Geslacht
– Geboortedatum
– Adresgegevens
– Telefoonnummer
– E-mailadres
– Overige persoonsgegevens die u actief verstrekt bijvoorbeeld door een profiel op deze website aan te maken, in correspondentie en telefonisch
– Bankrekeningnummer

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via carin.admiraal@huizeadmiraal.nl, dan verwijderen wij deze informatie.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Huize Admiraal verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
– Het afhandelen van uw betaling
– Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder
– U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
– U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
– Om goederen en diensten bij u af te leveren
– Huize Admiraal verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.

Geautomatiseerde besluitvorming
Huize Admiraal neemt [wel / niet] op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Huize Admiraal) tussen zit. Huize Admiraal gebruikt de volgende computerprogramma’s of -systemen: Geen.

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Huize Admiraal bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:

Uw personalia, adres, email, telefoonnummer en bankrekeningnummer worden max. zeven jaar bewaard i.v.m. (belasting) administratie, factureren, contacteren en het leveren van diensten.

Fotografische beelden worden maximaal na één jaar vernietigd. Huize Admiraal mag uitsluitend met toestemming van de personen op de foto’s deze voor marketingdoeleinden gebruiken.

Bij inschrijving voor de nieuwsbrief van Huize Admiraal blijven uw naam en emailadres bewaard zolang als u de nieuwsbrief wenst te ontvangen. Na schriftelijke uitschrijving voor de nieuwsbrief worden uw emailadres en naam binnen drie maanden vernietigd.

Zonder uw toestemming kan Huize Admiraal helaas geen diensten leveren of nieuwsbrieven sturen.

Delen van persoonsgegevens met derden
Huize Admiraal verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Huize Admiraal blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Huize Admiraal gebruikt geen cookies of vergelijkbare technieken.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Huize Admiraal en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar carin.admiraal@huizeadmiraal.nl.

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.

Huize Admiraal wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons


Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Huize Admiraal neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via carin.admiraal@huizeadmiraal.nl